Strona główna   E–DZIENNIK Dla kandydatów Strefa maturzysty Jubileusz 110–lecia Galerie Webmail Kontakt

bip

logo

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że XVIII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Zamoyskiego w Warszawie jest wśród 100 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł
Złotej Szkoły 2016”.

» Wszystko ma swój czas…

„Jest czas nauki i czas wypoczynku. Za nami rok wytężonej pracy, czas zwycięstw, a także twórczych błędów wiodących do sukcesu. Nie porównujcie swoich świadectw – lepsza i bardziej owocna od rywalizacji jest współpraca. Rozpoczynamy wakacje. Pozwólcie sobie czasem na nicnierobienie, patrzenie na chmury i zachody słońca, na myślenie o niebieskich migdałach. Odkrywajcie świat i siebie…” – mówiła w czasie uroczystego zakończenia roku szkolnego pani dyrektor Edyta Ołdakowska–Dębek. W auli uczniowie odebrali świadectwa z wyróżnieniem oraz nagrody za sukcesy w konkursach i działalność społeczną, a następnie spotkali się z wychowawcami w klasach. A potem… wszyscy z radością powitaliśmy wakacje!

27 czerwca 2016

» Warsztaty programistyczne

22 czerwca w naszej szkole zmierzyli się najlepsi programiści. Podczas potyczek w dwóch kategoriach uczniowie zrobili mnóstwo zadań, zjedli dużo pizzy i drożdżówek. Były także i nagrody. Za sponsoring konkursu dziękujemy Radzie Rodziców i Mazowieckiemu Stowarzyszeniu na Rzecz Uzdolnionych.

» Otrzymaliśmy podziękowania za współpracę w minionym roku szkolnym

24 czerwca 2016

» W zdrowym ciele zdrowy duch!

We wtorek, 21 czerwca, jak zwykle w ostatnim przedwakacyjnym tygodniu, odbył się w naszej szkole Dzień Sportu. Rozegrane zostały turnieje: piłki nożnej na stadionie MOS przy ulicy Międzyparkowej oraz piłki siatkowej w szkolnej sali gimnastycznej. A na boisku uczciliśmy po raz kolejny rok jubileuszowy układając żywy napis ZAMOY 110! Koniecznie obejrzyjcie film!

» Pomogliśmy afrykańskim dzieciom

W czwartek 16 czerwca z okazji Dnia Dziecka Afrykańskiego zorganizowaliśmy kiermasz ciast, a dla tych, którzy woleli coś na słono, mieliśmy również tosty. Wszystkie serwowane wypieki przygotowali uczniowie naszej szkoły, którzy wykazali się niezwykłą pomysłowością w tym zakresie. Mieliśmy w swojej ofercie trzy rodzaje serników, brownie z różnymi rodzajami czekolad, mnóstwo babeczek, rogalików i wiele, wiele innych przysmaków. Zarówno nauczycielom, jak i uczniom wszystko bardzo smakowało. Dzięki tej akcji wsparliśmy Fundację Kasisi kwotą 758 zł! Dziękujemy wszystkim, którzy nam pomogli. Liczymy na wasze zaangażowanie również w przyszłym roku! (Martyna Markiewicz, klasa I C)

» Polecamy Bałtyk na szkolną wycieczkę

Przez siedem dni przed wycieczką warszawskie upały sprawiały, że zarówno w szkole, jak i poza nią wszyscy dosłownie się gotowaliśmy. Nie bardzo wierzyliśmy prognozom, które na czas naszej wycieczki zapowiadały ochłodzenie i burze. Na szczęście mieliśmy rację – przez cały wyjazd pogoda dopisywała. Dni od 31 maja do 3 czerwca spędziliśmy w ośrodku Neptun w Ustce. Dla klasy II D była to już druga zielona szkoła spędzona nad morzem, dla klasy I C zaś pierwszy taki wyjazd.   Czytaj więcej

Razem z nami nad Bałtyk pojechały panie profesor Edyta Kostrzewa, Anna Gajewska, Magdalena Szczygielska i Agnieszka Sauter. Fakt, że stanowiliśmy liczną grupę, nie przeszkadzał na szczęście w niczym, a ponadto umożliwił nawiązanie nowych, międzyklasowych znajomości. W Ustce, w której byliśmy zakwaterowani, przeszliśmy się piękną nadmorską promenadą oraz zwiedziliśmy bunkry Bluchera – pozostałość wielkiej hitlerowskiej inwestycji z czasów II wojny światowej, gdzie obecnie zorganizowano interaktywne muzeum historyczne. Tym, co pewnie większości z nas na zawsze już kojarzyć się będzie z tym wyjazdem, są niewątpliwie spacery po ruchomych wydmach. Przebywane dziennie kilkanaście kilometrów lasem lub przez piaszczyste krajobrazy, i to w upale godnym Afryki, nieprędko zatrze się w naszej pamięci. W drodze do Ustki zatrzymaliśmy się w Gdyńskim oceanarium. Choć największe wrażenie zrobiły na nas liczne aksolotle znajdujące się w tamtejszych akwariach, to trzeba przyznać, że wszystkie egzotyczne ryby i inne morskie zwierzęta prezentowały się interesująco. Kolejnym miastem, które udało nam się zobaczyć był Toruń. Po bardzo ciekawej wizycie w Obserwatorium i smacznym obiedzie, mieliśmy czas na zakup upragnionych pierniczków i spacer zabytkowymi uliczkami. Wycieczki szkolne, zwłaszcza takie jak ta, to świetna okazja do połączenia przyjemnego z pożytecznym. Nie tylko zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc i poznaliśmy ich historię, lecz także miło spędziliśmy czas z przyjaciółmi i nabraliśmy sił na następne tygodnie. Zdecydowanie możemy polecić polskie morze jako cel szkolnych wyjazdów.
(Emilia Markowska, klasa II D)

21 czerwca 2016

» Taki dzień po raz pierwszy w Zamoyskim!

W poniedziałek, 20 czerwca w naszej szkole odbył się pierwszy w historii Dzień Języka Angielskiego. Można było obejrzeć wiele ciekawych prezentacji przygotowanych przez uczniów specjalnie na tę okazję (z ich tematyką możesz zapoznać się w harmonogramie, który zamieszczamy poniżej). Już dziś planujemy zorganizowanie podobnego dnia w przyszłym roku szkolnym.

» Kto najlepiej zna kraje niemieckojęzyczne?

W środę, 15 czerwca w naszej szkole odbył się konkurs na temat wiedzy o krajach niemieckiego obszaru językowego. Chętni uczniowie zmierzyli się z pytaniami z zakresu geografii, kultury i historii Niemiec, Austrii oraz Szwajcarii. Najlepsi okazali się Urszula Borowczyk z klasy II B (nauczyciel prowadzący – p. Elżbieta Schab) i Mateusz Kubiński z klasy I F (nauczyciel prowadzący – p. Anna Kożańczuk), zdobywając ex aequo pierwsze miejsce. Wyróżnienia otrzymali Marcin Rzesoś z klasy II F (nauczyciel prowadzący: p. Barbara Gieysztor) oraz Dariusz Rękawek z klasy I F (nauczyciel prowadzący: p. Anna Kożańczuk). Gratulujemy doskonałych wyników i już dziś zachęcamy do udziału w przyszłorocznej edycji konkursu!

21 czerwca 2016

» Wakacyjny konkurs fotograficzny „Polska w obiektywie”

Lato w Polsce? Aparaty w dłoń i do dzieła! Uwieczniajcie pejzaże, architekturę, ludzi, sytuacje. Pokażcie piękno gór, uroki pojezierzy, nadmorskie klimaty i co tylko jeszcze wpadnie Wam w oko. Na zgłoszenia prac czekamy do 30 września 2016 roku. Szczegółowe informacje i regulamin konkursu znajdziecie w załączniku.

20 czerwca 2016

» Znamy już mistrzów francuskiej ortografii!

W dniach 7 i 8 czerwca uczniowie klas pierwszych wzięli udział w konkursie języka francuskiego „Mistrz ortografii klas pierwszych – poziom podstawowy i średniozaawansowany”. Zwycięzcami zostali: na poziomie podstawowym Zuzanna Pietrucha (klasa I G), a na poziomie średniozaawansowanym Rafał Ciuchta (klasa I E). Serdecznie gratulujemy!

15 czerwca 2016

Komunikat w sprawie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży podczas wyjazdów za granicę

» Informacja ZTM dla rodziców / opiekunów dziecka niepełnosprawnego

» Konkurs literacki „Rotmistrz Pilecki – bohater niezwyciężony”

Prosimy o zwrócenie uwagi na ciekawy konkurs o nagrodę Minister Edukacji Narodowej. Termin nadsyłania prac do 20 września 2016 r. Poniżej można zapoznać sie z regulaminem konkursu.

Regulamin konkursu

13 czerwca 2016

» „Jak nie czytam, jak czytam?”

W piątek, 10 czerwca o godz. 10.00 wzięliśmy udział w ogólnopolskiej akcji czytania w jednym momencie. Zebraliśmy się na szkolnym boisku, przynieśliśmy książki i przez chwilę oddaliśmy się lekturze. Pomysłodawcą akcji jest miesięcznik „Biblioteka w szkole” i została ona przeprowadzona w dniu dzisiejszym w wielu polskich szkołach.

10 czerwca 2016

» Humaniści poznają Kresy

9 czerwca klasy humanistyczne wzięły udział w kilkugodzinnych warsztatach mających na celu pogłębienie wiedzy na temat Kresów. Młodzież pracowała w kilkuosobowych grupach, a na zakończenie liderzy grup zaprezentowali efekty działań. W planach jest także test sprawdzający zdobytą wiedzę, a osoby z najwyższym wynikiem pojadą w nagrodę do Muzeum Emigracji w Gdyni.

» Warto było odwiedzić Polesie

Polesie jest specyficzną i rzadko odwiedzaną krainą – idealną do spenetrowania przez młodych geografów z klasy II B. W dniach 23 – 25 maja wyruszyliśmy na podbój terenów położonych wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju. Zwiedziliśmy Lublin (a w nim cerkiew prawosławną, pozostałości dawnej dzielnicy żydowskiej, Kaplicę Świętej Trójcy, rynek, ratusz oraz Kościół Dominikanów), Włodawę, która nazywana jest miastem trzech kultur, Urszulin, gdzie oglądaliśmy malutkie żółwiątka, a następnie przeszliśmy się (a właściwie przebiegliśmy, uciekając przed komarami) jednym ze szlaków w Poleskim Parku Narodowym.   Czytaj więcej

Zobaczyliśmy także kompleks kopalni węgla kamiennego „Bogdanka” wyrastający pośród okolicznych pól rzepaku. Naszej uwadze nie umknęła również Kozłówka – zwiedziliśmy jedną z rezydencji rodziny Zamoyskich i Muzeum Socrealizmu. Czas wolny upływał nam równie szybko i miło, co wycieczki z przewodnikami. Zakwaterowani byliśmy w bardzo zadbanym i nowoczesnym pensjonacie we wsi Okuninka, która położona jest nad jeziorem Białym. Chociaż pogoda dopisywała, o kąpielach nie było mowy. Musieliśmy zadowolić się wieczornym podziwianiem słońca chowającego się za taflą jeziora, co dla niektórych było zdecydowanie atrakcyjniejsze. Drugiego dnia wieczorną atrakcją był czas spędzony w towarzystwie agenta 007, co jest kluczem do odgadnięcia, kto był z nami na wycieczce (największa fanka Jamesa Bonda na świecie – pani Kamila Hipnarowicz). Potem rozpaliliśmy ognisko, śpiewaliśmy, piekliśmy kiełbaski i zbieraliśmy siły przed kolejną porcją zadanek z matematyki i omawianiem „Lalki” Bolesława Prusa. Bardzo dziękujemy naszym niezastąpionym nauczycielom – pani Monice Maciąg i pani Kamili Hipnarowicz za bycie najlepszymi opiekunami i podtrzymywanie dobrej atmosfery na wycieczce. A wszystkich innych zachęcamy do odwiedzenia Polesia!
(Ula Borowczyk, klasa II B)